Naar de hoofdinhoud
Hoe kan ik mijn klanten incasseren?

Incasso, Incassos, betaalpagina, batch, batches

Meer dan 7 maanden geleden bijgewerkt

Welke opties biedt PayPro?

Lees hieronder over de verschillende mogelijkheden die PayPro biedt voor het ontvangen van incasso betalingen en kies de methode die past bij jouw bedrijf.

Via de PayPro betaalpagina kan je jouw klanten periodiek incasseren zonder dat je een boekhoudprogramma nodig hebt. Nadat jouw klant de eerste betaling heeft uitgevoerd maakt PayPro automatisch verdere termijnen aan die jij bij jouw klant wil incasseren.

Via de PayPro betaalpagina kan je makkelijk een URL (website link) maken die je via een betaalknop op je website kan tonen. Deze URL kan je ook naar jouw klant sturen waardoor jouw klant direct een abonnement kan afsluiten en kan betalen, zonder eerst naar jouw website te hoeven gaan.

De URL die je aanmaakt, verwijst direct naar de betaalpagina waar jouw klant via iDEAL, Bancontact of Klarna Pay Now de eerste termijn of het startbedrag van het abonnement kan betalen.

In onderstaande video leggen we uit hoe je een betaallink kan creëren.

Voor het ontvangen van incasso betalingen via de betaalpagina gebruik je de modules Betaalpagina en Gespreid betalen & abonnementen.

Boekhoudprogramma’s bieden de mogelijkheid de door jouw klanten te betalen facturen samen te voegen in een batch bestand. Deze batch kan je eenvoudig laten verwerken door PayPro.

Door eenmalig of periodiek te incasseren via een batch bepaal jij wanneer jouw klant betaalt en kan je zelf iedere termijn het te incasseren bedrag bepalen. Daarbij kan je ook nog de termijn aanpassen.

De batch kan je bij PayPro in een pain008.xml formaat aanleveren via jouw PayPro dashboard. Gebruik hiervoor de module Gespreid betalen & abonnementen

Wil je hier gebruik van maken of meer over weten? Lees hier het specifieke guide artikel.

In jouw PayPro dashboard onder de tab abonnementen kan je zelf handmatig een abonnement of een gespreide betaling voor jouw klant aanmaken. Je kan hier een nieuw abonnement aanmaken, wijzigen, pauzeren en beëindigen. Als je het abonnement hebt aangemaakt, start automatisch de betaling.

PayPro stuurt automatisch een vooraankondiging voor iedere incasso naar jouw klant. Via het PayPro dashboard kan je deze vooraankondiging personaliseren. PayPro biedt daarnaast de optie om automatisch facturen te versturen bij jouw abonnementen. Het is ook mogelijk om deze te personaliseren.

Je kan jouw klant eenvoudig een factuur met betaallink of QR code het eerste termijn/startbedrag laten betalen. Door deze eerste betaling treedt het automatische incasso traject voor de volgende perioden in werking.

In onderstaande video leggen we uit hoe je je een factuur + betaallink kan versturen

Wil je incasso betalingen aanleveren via onze API, dan hebben wij een uitgebreide developer documentatie.

Debiteurenbeheer

Via de module debiteurenbeheer kan je automatisch bijhouden welke klanten een betaling hebben gestorneerd, deze klanten een herinnering sturen met een betaallink en zo nodig een incassobureau inschakelen. Gebruik van de module Debiteurenbeheer zorgt dat tot 70% van de gestorneerde betalingen alsnog betaald worden zonder dat je daar omkijken naar hebt.

Let op: PayPro incaseert altijd onder particuliere voorwaarden (ook bij bedrijven). Dit houdt in dat een incasso 56 dagen lang kan worden gestorneerd.


Contact

Heb je nog meer vragen? Neem contact met ons op via de chat rechtsonder, via support@paypro.nl of 085 - 40 117 86

Was dit een antwoord op uw vraag?