Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesSEPA incasso & doorlopende betalingenAanvullende informatie
Hoe beëindig ik een lopend abonnement van de klant?

Hoe beëindig ik een lopend abonnement van de klant?

Deze week bijgewerkt

Beëindiging herhalende betaling van jouw klant

Afhankelijk van de manier waarop je een periodieke betaling (zoals een abonnement) door jouw klant hebt gestart, kan je deze beëindigen.

Weet je niet meer hoe je jouw incasso’s bij PayPro aanlevert? Neem dan contact op met onze support afdeling via support@paypro.nl of 085 401 1786.

Betaalpagina, abonnementenbeheer en Facturen

Heb je een periodieke betaling gestart via de betaalpagina, abonnementenbeheer of facturatie? Je kan dit herkennen doordat de eerste betaling van jouw klant is gedaan via een andere betaalmethode dan incasso bijvoorbeeld iDEAL of Bancontact. Let op dat bij gebruik van het abonnementenbeheer dit niet het geval is.

  1. Ga in je PayPro account in de linker kolom naar het overzicht 'Abonnementen'.

  2. Zoek in dit scherm rechtsboven in de zoekbalk op de naam van je klant.

  3. Klik op de regel waar de betreffende klant vermeld staat.

4. Er verschijnt nu een pop-up scherm, zoals het voorbeeld hierboven, waarin je rechtsboven 'Acties' ziet staan.

5. Klik hier op de rode knop ‘Abonnement stopzetten’. Door hierop te klikken opent onderstaande pop up waar je nog verschillende keuzes kan maken. Je kan het abonnement direct stopzetten, of op een specifieke datum. Daarnaast kun je ervoor kiezen om alle openstaande en gestorneerde termijnen ook te annuleren. Deze kunnen daarna niet meer geïncasseerd worden.

6. Wanneer je tevreden bent met je keuze klik je op 'Abonnement beëindigen'.

Batch

Lever je incasso’s voor periodieke betalingen aan via een batch bestand? Dan verwerken wij alleen incasso’s als jij een batch aanlevert. Wil je een periodieke betaling stopzetten dan kan je dat doen in jouw boekhoudprogramma van waaruit je de batch genereert.

Wil je een doorlopende betaling voor een klant beëindigen, kijk dan of je nog een termijn wil incasseren. Zo ja, informeer dan je klant dat nog 1 incasso zal plaatsvinden. Hiermee voorkom je stornering van deze incasso en daarbij komende kosten.


Contact

Heb je nog meer vragen? Neem contact met ons op via de chat rechtsonder, via support@paypro.nl of 085 - 40 117 86

Was dit een antwoord op uw vraag?