Beëindiging herhalende betaling van jouw klant
Afhankelijk van de manier waarop je een periodieke betaling (zoals een abonnement) door jouw klant hebt gestart, kan je deze beëindigen.
Weet je niet meer hoe je jouw incasso’s bij PayPro aanlevert? Neem dan contact op met onze support afdeling via support@paypro.nl of 085 401 1786.
Betaalpagina, abonnementenbeheer en Facturen
Heb je een periodieke betaling gestart via de betaalpagina, abonnementenbeheer of facturatie? Je kan dit herkennen doordat de eerste betaling van jouw klant is gedaan via een andere betaalmethode dan incasso bijvoorbeeld iDEAL of Bancontact. Let op dat bij gebruik van het abonnementenbeheer dit niet het geval is.
Ga in je PayPro account in de linker kolom naar het overzicht Rekening.
Zoek in dit scherm rechtsboven in de zoekbalk op de naam van je klant.
Klik op de regel waar de betreffende klant vermeld staat.
4. Er verschijnt nu een pop-up scherm, zoals het voorbeeld hieronder, waarin je rechts 'Acties' ziet staan.
5. Klik hier op de rode knop ‘Abonnement stopzetten’. Met deze knop kan je naast abonnementen ook andere soorten periodieke betalingen stopzetten.
6. Je krijgt nu een pop up met de volgende tekst “Weet je het zeker?”. Wil je inderdaad dit abonnement stop zetten klik dan op “Ja”.
Batch
Lever je incasso’s voor periodieke betalingen aan via een batch bestand? Dan verwerken wij alleen incasso’s als jij een batch aanlevert. Wil je een periodieke betaling stopzetten dan kan je dat doen in jouw boekhoudprogramma van waaruit je de batch genereert.
Wil je een doorlopende betaling voor een klant beëindigen, kijk dan of je nog een termijn wil incasseren. Zo ja, informeer dan je klant dat nog 1 incasso zal plaatsvinden. Hiermee voorkom je stornering van deze incasso en daarbij komende kosten.
Contact
Heb je nog meer vragen? Neem contact met ons op via de chat rechtsonder, via support@paypro.nl of 085 - 40 117 86