Automatisch incasseren via een batch is erg gemakkelijk en vergt weinig tot geen inspanning van de klant, hierdoor gaat de voorkeur van de verkoper hier al gauw naartoe. Maar wat dien je hier allemaal voor te doen? 

Hoe werkt automatisch incasseren via een batch?

Het is enorm eenvoudig, jij dient ieder gewenst termijn een batch-bestand bij ons aan te leveren. Deze bestandstypes (XML PAIN.008) kunnen uit de meeste boekhoudprogramma’s geëxporteerd worden. Het is enorm belangrijk dat iedere klant een uniek MandaatID heeft. 

Voorwaarden automatisch incasseren via batches

PayPro incasseert onder de voorwaarden van particuliere incasso, dit betekent dat jouw klanten 56 dagen de mogelijkheid hebben om de betaling te storneren. 

Daarnaast dien je de volgende stappen te doorlopen:

  1. Lever alle benodigde gegevens en documentatie aan voor het goedkeuren van je PayPro-account, je kan namelijk pas van start gaan wanneer je account volledig is goedgekeurd. 
  2. Lever een ingevuld en getekend “SEPA-incasso-formulier” bij ons in. Stuur het ingevulde formulier naar support@paypro.nl
  3. Na goedkeuring mag je de eerste batch sturen. Gelieve ontvangen wij de batch één week voor de incassodatum. Wil je meer informatie over hoe een batch-bestand eruitziet? Klik hier.
  4. Stuur een aantal SEPA-machtigingen (handtekeningen) van de geïncasseerde klanten mee. Let op: wij kunnen ieder moment een steekproef uitvoeren, hierdoor kunnen wij voor een aantal willekeurige klanten de SEPA-machtiging opvragen. 
  5. That’s it! Wij zullen de batch gaan verwerken. 

Hoelang duurt het incasseren? 

Wanneer de gewenste incassodatum 12-12-2018 is, dienen wij de batch minimaal 2 dagen van te voren, op 10-12-2018 te ontvangen. De incasso zal dan op 12-12-2018 uitgevoerd worden. De dag daarna, 13-12-2018 komt het bedrag bij PayPro binnen, waarna het direct op je PayPro-saldo wordt overgeboekt.

Heeft u het antwoord gevonden?