Naar de hoofdinhoud
Kan een koper zelf zijn abonnement stopzetten?
Meer dan 4 maanden geleden bijgewerkt

Voor een koper is het mogelijk om zijn of haar abonnement te beëindigen. PayPro biedt deze mogelijkheid via het consumentenscherm. Deze optie is niet beschikbaar voor de SEPA batch importer.

Hoe werkt dit voor mijn klanten?

Wij sturen namens jou een mail met een factuur en een link naar het consumentenscherm. Vervolgens kan de klant op het consumentenscherm zijn of haar abonnement stopzetten. Wij sturen namens jou een mail. Deze mail ziet er als volgt uit:

Indien jouw klant zelf zijn abonnement wil stopzetten, kan dit via het consumentenscherm. Na het openen van het consumentenscherm staat onderaan een groene knop. Daarmee kan de klant het abonnement stopzetten. Zodra dit is gebeurd, zal de klant bovenaan het scherm een bevestiging zien dat het abonnement is beëindigd.

Als het abonnement is stopgezet zal de klant uiteindelijk bovenin het scherm zien dat het abonnement is stopgezet:

Kan ik deze functie activeren of deactiveren?

Deze functie is optioneel en dient te worden geactiveerd via het instellingenmenu. Na het openen van het instellingen menu kan je navigeren naar Verkoopinstellingen”. Onderaan deze pagina staat de optie “Kan de klant het abonnement beëindigen?”

Goed om te weten!

  • PayPro stuurt alleen een factuur bij het Start-up, Advanced en Professional pakket. Maak je nog gebruik van modules? Dan is de facturatie module verplicht.

  • Je kan de teksten van mails aanpassen om dit te verduidelijken of deze optie via een FAQ kenbaar maken.


Contact

Heb je nog meer vragen? Neem contact met ons op via de chat rechtsonder, via support@paypro.nl of 085 - 40 117 86

Was dit een antwoord op uw vraag?