Bij de betaalmethode SEPA Incasso bestaat de mogelijkheid dat een betaling wordt gestorneerd. Er zijn verschillende redenen voor storneringen van een incasso. Veel voorkomende redenen voor stornering zijn een terugboeking door de klant vanuit zijn bankomgeving (MD06) of onvoldoende saldo op de IBAN van de klant (AM04).
Bijvoorbeeld in het geval van stornering vanwege onvoldoende saldo is het de moeite waard de incasso nog een keer aan te bieden. Dit kan je per specifieke gestorneerde incasso zelf doen door middel van de ‘opnieuw proberen' mogelijkheid in het abonnementen scherm. Deze nieuw aangeboden incasso verwerkt Paypro binnen twee werkdagen.
Hieronder lees je hoe je eenvoudig een nieuwe incasso aanmaakt voor een gestorneerde betaling:
Ga naar het scherm 'Abonnementen' via de kolom aan de linkerzijde van jouw PayPro dashboard
Klik op het abonnement waarbij de stornering heeft plaatsgevonden. Deze is te herkennen aan een rode driehoek.
Selecteer de gestorneerde termijn en klik op 'Opnieuw proberen'. Deze optie vind je rechtsboven in het scherm
Incasso is succesvol aangemaakt en de volgende werkdag naar de bank verzonden
Belangrijk:
Deze functionaliteit is ook beschikbaar voor gebruikers van de SEPA batch importer.
Indien de klant de incasso actief heeft geweigerd (MD06) is het verstandig contact op te nemen met de klant voordat je de incasso opnieuw aanbiedt.
Let op: dat de betaalinformatie (IBAN/Tenaamstelling) van je klant niet gewijzigd is
Contact
Heb je nog meer vragen? Neem contact met ons op via de chat rechtsonder, via support@paypro.nl of 085 - 40 117 86