Onderstaand artikel bevat belangrijke informatie over de update aan onze WooCommerce plugin, wat consequenties heeft voor het gebruik van de oude plugin.
Waarom is dit nodig?
De nieuwe update zorgt ervoor dat de plugin overgaat van onze huidige API naar een nieuwe API. Voordat deze overstap gemaakt kan worden, zijn er enkele aanpassingen in jouw omgeving nodig om ervoor te zorgen dat alles probleemloos blijft werken. Hieronder de 3 belangrijkste stappen die je dient te voltooien voor een probleemloze overgang.
Instellen API Sleutel
Je dient de PayPro API sleutel in te stellen in de instellingen van onze WooCommerce plugin. Volg hiervoor de onderstaande stappen.
Log in op app.paypro.nl.
Ga naar 'Developers' en maak een API sleutel aan.
Kopieer de API sleutel en ga naar je Wordpress dashboard.
Open de instellingen van de PayPro plugin en plak de API sleutel in de balk naast 'PayPro API sleutel' en druk op 'Wijzigingen opslaan'.
Webhook aanmaken
In hetzelfde scherm als hierboven staan de blauwe letter 'Webhook'. Druk op 'Webhook aanmaken' als deze nog niet is aangemaakt. Je kunt in je PayPro dashboard controleren of er al een webhook actief is.
iDEAL issuer verwijderen
Sinds kort is het niet langer toegestaan om de klant een keuze te laten maken van zijn of haar bank voordat diegene de iDEAL betaling gaat afronden. Daarom hebben wij dit verwijderd uit de plugin. Zie jij na de update nog steeds een 'Selecteer uw bank' balk? Volg dan de onderstaande stappen om dit op te lossen.
Ga naar 'WooCommerce' links in je dashboard.
Open het tabje 'betalingen/payments'.
Selecteer 'iDEAL'.
Hier zie je de 'Omschrijving/description'. Deze dien je te verwijderen.
Klik op opslaan en de balk zou niet meer zichtbaar moeten zijn.
Ik gebruik de plugin nog niet, maar wil deze installeren.
In dit artikel lees je hoe je de plugin kan installeren en koppelen. https://guide.paypro.nl/nl/articles/4595222-woocommerce-koppelen
Als je vragen hebt neem dan gerust contact op met onze supportafdeling als reactie op deze mail of via een chatbericht.