Welkom bij PayPro!
Om gebruik te maken van de dienstverlening van PayPro, verzoeken we je eerst te aan te melden. Bij de start van het aanmeldproces kies je tussen een verkopersaccount of een affiliate account. Deze handleiding geeft aan hoe het aanmeldproces verloopt en welke informatie we nodig hebben om je snel te registreren.
Voor een aantal producten en/of diensten is de dienstverlening van PayPro niet beschikbaar. Heb je twijfel of de PayPro dienstverlening beschikbaar is voor de door jou aangeboden producten of diensten? Neem dan contact op met de compliance afdeling via compliance@paypro.nl of bekijk ons acceptatiebeleid.
Bedrijf buiten Nederland
Heb je een bedrijf in het buitenland? Zolang je in de Europese Economische Ruimte (EER) of in Zwitserland bent gevestigd, is dit geen probleem.
Overzicht stappen
Stap 1 – Gratis aanmelden
Klik op de groene ‘Direct starten’ of klik hier.
Stap 2 – Account aanmaken
Je komt op de pagina ‘Registreren bij PayPro’ terecht.
Je moet hier een keuze maken tussen een merchant of een affiliate account. Met een verkopersaccount kun je de dienstverlening van PayPro gebruiken om jouw producten/diensten te verkopen. Wil je geen eigen producten/diensten verkopen, maar producten en/of diensten van andere verkopers promoten? Dan dien je te registreren voor een affiliate account en niet voor een verkopersaccount.
Je moet hier een keuze maken hoe je jouw, product, dienst of lidmaatschap wilt verkopen.
Na het invullen van deze korte intake, kan je een keuze maken tussen verschillende pakketen.
Vul op deze pagina je voor- en achternaam of bedrijfsnaam, e-mailadres, telefoonnummer en wachtwoord in. Het e-mailadres dat je hier invult is tevens het e-mailadres dat wij zullen gebruiken om in contact met je te komen.
Het wachtwoord moet minstens 10 karakters hebben waaronder één hoofdletter, één kleine letter, één speciaal teken en één cijfer..
Zet een vinkje bij ‘Ik ben geen robot’ en vervolgens klik je op ‘Account aanmaken’.
Gefeliciteerd! Je hebt een PayPro account!
Stap 3 – Account activatie
Nadat je je hebt geregistreerd, ontvang je van PayPro direct een activatie email. Zodra je op de activatielink in deze e-mail klikt, is jouw mail geactiveerd..
De melding dat je je account moet activeren verdwijnt zodra je op de link in de naar jouw gestuurde mail klikt.
Stap 4 – Bedrijfsinformatie invoeren
Nu kan je je bedrijfsgegevens invullen. Login op je account en klik op ‘Activeer account’ op de oranje balk of klik op je naam rechtsboven in het dashboard en ga naar ‘Mijn profiel’.
Op de pagina ‘Bedrijfsgegevens’ vul je de bedrijfsgegevens in zoals vermeld in het Handelsregister. Als alles ingevuld is klik je op doorgaan.
Je bent nu op de pagina ‘Bedrijfsactiviteiten’. Op deze pagina vragen we je wat te vertellen over de activiteiten van je onderneming. Deze informatie is voor ons belangrijk zodat we weten wat voor activiteiten je onderneming doet. Ook helpt deze informatie ons om jou snel aan te melden en te bepalen hoe we jouw bedrijf het beste van dienst kunnen zijn. Na het invullen klik je wederom op doorgaan.
Je bent nu op de pagina ‘Bedrijfscommunicatie’. Hier dien je informatie in te vullen waar wij en jouw klanten contact met je op kunnen nemen. Let op dat het invullen van een website is verplicht is als je via een website je producten verkoopt. Doe je dit niet is dit optioneel. Na het invullen klik je wederom op doorgaan.
Op de volgende pagina ‘Bankgegevens’ vul je de bankgegevens van jouw bedrijf in en klik je daarna op opslaan. Deze gegevens hebben we nodig om jouw saldo uit te kunnen keren. Je dient je bankrekening te valideren door eenmalig €0,01 naar ons over te maken. Meer informatie over het valideren van je bankrekeningnummer vind je bij stap 7 of klik hier. Na het invullen klik je wederom op doorgaan.
Je komt nu bij een overzicht van alle gegevens. Controleer deze goed. Lees de ‘PayPro Dienstverleningsovereenkomst’ en ga via de knop ‘afronden’ akkoord.
Stap 5 - Contactgegevens invoeren
Je komt uit bij je dashboard. Klik op de rode balk ‘Verwijder limiet’.
1) N.A.W. gegevens
Vul hier informatie over de rechtsgeldige vertegenwoordiger in en upload een geldig legitimatiebewijs van deze persoon. Dit is een paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of een verblijfsvergunning.
Wat hebben we nodig:
Paspoort: de voorkant van de pagina met de pasfoto
Identiteitskaart: de voor- en achterkant
Rijbewijs: de voor- en achterkant
Verblijfsvergunning: de voor- en achterkant:
Belangrijk bij het uploaden van het geldige legitimatiebewijs
De tekst van het document moet goed leesbaar zijn, het document moet goed verlicht zijn en alle hoeken moeten zichtbaar zijn.
Het BSN mag worden afgeschermd. Let op dat de overige gegevens wel goed zichtbaar zijn. Op de website van de Rijksoverheid kan je een veilig kopie identiteitsbewijs aanmaken; https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs
Het legitimatiebewijs moet zichtbaar geldig zijn.
Verklaar dat dit dezelfde gegevens als je bedrijfsgegevens zijn door dit vakje aan te klikken en klik op ‘verder’.
2) Documenten
Onder dit kopje dienen alle UBO’s een UBO formulier in te vullen. Heb je een eenmanszaak? In dat geval krijg je deze stap niet te zien.
Wil je meer weten over wat een UBO precies is? Klik hier om meer te lezen over wie precies een UBO is voor jouw bedrijf.
Vul de gegevens van je UBO’s in. Zijn er meerdere UBO’s, dan klik je op ‘Voeg een extra UBO toe’. Upload ook een (voor- en achterkant) geldig identiteitsbewijs van de overige UBO’s.
Kijk het door jou ingevulde formulier zorgvuldig na en check of de gegevens juist zijn weergegeven. Klik op ‘Verder’ als je alle gegevens volledig en juist hebt ingevuld.
Je krijgt het ingevulde UBO formulier te zien. Klopt dit niet? Neem dan contact met ons op via mail of de chat.
Door naar beneden te scrollen verschijnt er een vakje waar je je handtekening kan zetten. Vul deze in en druk op verzenden.
3) Modules
Na het aanleveren van de benodigde documenten reageren wij binnen twee werkdagen jouw aanvraag, je ontvangt een bericht per e-mail over de status van je account Klik op ‘Verder’.
4) Haal meer uit PayPro
Kijk wat wij nog meer voor jou kunnen doen! Klik op ‘Verder’.
Stap 6 – Bankrekening valideren
Je kan het verdiende saldo pas opnemen nadat je bankrekening is gevalideerd.
Dit kun je doen door op ‘valideer bankrekening’ te klikken. Door dat te doen verschijnt onderstaande afbeelding.
Valideer je bankrekening door via IDEAL of via SEPA overschrijving €0,01 over te maken naar de rekening van PayPro
Stap 7 – Website
Het beoordelen van jouw website is een onderdeel van de beoordeling van jouw aanvraag voor een verkopersaccount.
Wij zien graag de volgende gegevens terug op je website:
o KvK nummer
o BTW-nummer
o Handelsnaam + adres
o Een mailadres, waarop je bereikbaar bent voor jouw klanten, en/of een andere contactmogelijkheid (een contactformulier valt hier buiten).
Wij raden je aan om een privacyverklaring en algemene voorwaarden op je website te plaatsen. Dit is niet verplicht. LET OP: Indien je creditcard betalingen wilt ontvangen dan dienen de privacyverklaring en de algemene voorwaarden zichtbaar te zijn op je website.
Aan de slag!
Door deze 8 stappen te volgen kun je je makkelijk en snel registreren bij PayPro. Ook hebben wij dan alle informatie die we nodig hebben om je account goed te keuren. Heb je vragen over ons registratieproces, dan horen wij het graag, je kan ons bereiken via support@paypro.nl.
Gerelateerde artikelen
Contact
Heb je nog meer vragen? Neem contact met ons op via de chat rechtsonder, via support@paypro.nl of 085 - 40 117 86