Welkom bij PayPro! Om gebruik te maken van de dienstverlening van PayPro, verzoeken we je eerst te aan te melden. Bij de start van het aanmeldproces kies je tussen een verkopersaccount of een affiliate account. Deze handleiding geeft aan hoe het aanmeldproces verloopt en welke informatie we nodig hebben om je snel te registreren.

Voor een aantal producten en/of diensten is de dienstverlening van PayPro niet beschikbaar. Heb je twijfel of de PayPro dienstverlening beschikbaar is voor de door jou aangeboden producten of diensten, klik dan hier.

Bedrijf buiten Nederland

  • Heb je een bedrijf in het buitenland? Zolang je in de Europese Economische Ruimte (EER) of in Zwitserland bent gevestigd, is dit geen probleem.

  • Upload het uittreksel van de bedrijfsregistratie in je account of stuur PayPro een bericht via support@paypro.nl met het uittreksel van de bedrijfsregistratie (Chamber of Commerce).

Overzicht stappen

  1. Gratis aanmelden

  2. Account aanmaken

  3. Account activatie

  4. Bedrijfsinformatie invoeren

  5. Bankgegevens invoeren

  6. Contactgegevens invoeren

  7. Het UBO formulier

  8. Website

  9. Bankrekening valideren

Stap 1 – Gratis aanmelden

  • Klik op de groene ‘Gratis aanmelden’ of ‘Registreren’ of klik hier.

Stap 2 – Account aanmaken

  • Je komt op de pagina ‘Registreer je bij PayPro’ terecht.

  • Je moet hier een keuze maken tussen een verkoper of een affiliate account. Met een verkopersaccount kun je de dienstverlening van PayPro gebruiken om jouw producten/diensten te verkopen. Wil je geen eigen producten/diensten verkopen, maar producten en/of diensten van andere verkopers promoten? Dan dien je te registreren voor een affiliate account en niet voor een verkopersaccount. Klik hier voor de handleiding voor het registreren van een affiliate account.

  • Vul op deze pagina je voor- en achternaam of bedrijfsnaam, e-mailadres, telefoonnummer en wachtwoord in. Het e-mailadres dat je hier invult is tevens het e-mailadres dat wij zullen gebruiken om in contact met je te komen.

  • Het wachtwoord moet minstens 10 karakters hebben waaronder één hoofdletter, één kleine letter, één speciaal teken en één cijfer..

  • Zet een vinkje bij ‘Ik ben geen robot’ en vervolgens klik je op ‘Account aanmaken’.

  • Gefeliciteerd! Je hebt een PayPro account!

Stap 3 – Account activatie

  • Nadat je je hebt geregistreerd, ontvang je van PayPro direct een activatie email. Zodra je op de activatielink in deze e-mail klikt, is jouw account geactiveerd..

  • De bovenste oranje balk in jouw PayPro dashboard verdwijnt na de e-mail activatie.

Stap 4 – Bedrijfsinformatie invoeren

  • Nu kan je je bedrijfsgegevens invullen. Login op je account en klik op ‘Activeer nu’ op de oranje balk of klik op je naam rechtsboven in het dashboard en ga naar ‘Mijn profiel’.

  • Op de pagina ‘Informatie over je bedrijf’ vul je de bedrijfsgegevens in zoals vermeld in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel

  • Vul hier ook de url van de website van jouw bedrijf in ook als je deze website niet gebruikt voor de verkoop van producten en/of diensten. Heb je geen website, dan vul je hier niets in. Graag ontvangen wij per e-mail een korte beschrijving van je handelsactiviteiten.

  • Zet een vinkje bij ‘Ik verklaar de bovenstaande gegevens waarheidsgetrouw ingevoerd te hebben’ en klik op ‘Verder’.

Stap 5 - Bankgegevens invullen

  • Op de volgende pagina ‘Bankgegevens’ vul je de bankgegevens van jouw bedrijf in en klik je daarna op opslaan. Deze gegevens hebben we nodig om jouw saldo uit te kunnen keren. Je ontvangt binnen 1 á 2 werkdagen een 0,01 eurocent overboeking op deze bankrekening. In de omschrijving staat een vijf letter code. Deze code heb je nodig om je bankrekening te valideren. Meer informatie over het valideren van je bankrekeningnummer vind je bij stap 9 of klik hier. In de tussentijd kan je al aan de slag en betalingen ontvangen.

  • Via het blauwe linkje ‘Download Overeenkomst’ kan je de privacy overeenkomst downloaden en doorlezen.

  • Bij akkoord zet je een vinkje bij ‘Ik ga akkoord met de overeenkomst’ en klik je op ‘Verder’. Dit is de privacy overeenkomst.

Stap 6 - Contactgegevens invoeren

  • Je komt uit bij je dashboard. Klik op de oranje balk ‘Limiet verwijderen’.

1) N.A.W. gegevens

Vul hier informatie over de rechtsgeldige vertegenwoordiger in en upload een geldig legitimatiebewijs van deze persoon. Dit is een paspoort, identiteitskaart of een verblijfsvergunning. Een rijbewijs is geen geldig legitimatiebewijs.

Wat hebben we nodig:

  • Paspoort: de voorkant van de pagina met de pasfoto

  • Identiteitskaart: de voor- en achterkant

  • Verblijfsvergunning: de voor- en achterkant:

Belangrijk bij het uploaden van het geldige legitimatiebewijs

2) Documenten

Controleer de overeenkomst voor de acceptatie en verkoopondersteuning en onderteken deze overeenkomst. Klik met je muis in het kader en houd deze vast om de handtekening te zetten. Zorg dat je handtekening overeenkomt met het aangeleverde identiteitsbewijs.

3) Modules

Na het aanleveren van de benodigde documenten beoordelen wij binnen twee werkdagen jouw aanvraag, je ontvangt een bericht per e-mail over de status van je account Klik op ‘Verder’.

4) Haal meer uit PayPro

Kijk wat wij nog meer voor jou kunnen doen! Klik op ‘Verder’.

Stap 7 - Het UBO formulier

  • Wil je meer weten over wat een UBO precies is? Klik hier en je kan meer lezen over wie precies een UBO is voor jouw bedrijf.

  • Vul de gegevens van je UBO’s in. Zijn er meerdere UBO’s, dan klik je op ‘Voeg een extra UBO toe’. Upload ook een (voor- en achterkant) geldig identiteitsbewijs van de overige UBO’s.

  • Kijk het door jou ingevulde formulier zorgvuldig na en check of de gegevens juist zijn weergegeven. Klik op ‘Verder’ als je alle gegevens volledig en juist hebt ingevuld.

  • Je krijgt het ingevulde UBO formulier te zien. Klopt dit niet? Neem dan contact met ons op via mail of de chat.

  • Als alle gegevens kloppen, scrol volledig naar beneden en vul digitaal jouw handtekening in. Klik met je muis in het kader en houd deze vast om de handtekening te zetten. Zorg dat je handtekening overeenkomt met je identiteitsbewijs.

Stap 8 – Website

  • Het beoordelen van jouw website is een onderdeel van de beoordeling van jouw aanvraag voor een verkopersaccount.

Wij zien graag de volgende gegevens terug op je website:

o KvK nummer

o BTW-nummer

o Handelsnaam + adres

o Een mailadres, waarop je bereikbaar bent voor jouw klanten, en/of een andere contactmogelijkheid (een contactformulier valt hier buiten).

  • Wij raden je aan om een privacyverklaring en algemene voorwaarden op je website te plaatsen. Dit is niet verplicht. LET OP: Indien je creditcard betalingen wilt ontvangen dan dienen de privacyverklaring en de algemene voorwaarden zichtbaar te zijn op je website.

  • Heb je geen website? Geen probleem, stuur een bericht naar support@paypro.nl met een korte uitleg van de bedrijfsactiviteiten en de PayPro-services die je wilt gaan gebruiken.

Stap 9 – Bankrekening valideren

  • Je kan het verdiende saldo pas opnemen nadat je bankrekening is gevalideerd.

  • Je ontvangt binnen 1 á 2 werkdagen na een 0,01 eurocent betaling met een vijf letterige validatie code op je bankrekening. In de omschrijving van je bank een accountnummer en een code. Het gaat om een vijf letter code.

  • Kopieer de code, login op je account en klik op je naam en ga naar ‘Mijn profiel’.

  • Scrol naar het kopje ‘Bankgegevens’.

  • Klik op de blauwe link ‘Klik hier om de validatiecode in te voeren’. Vul hier de vijf letter code in en klik op ‘Valideren’.

Piece of cake!

Houd rekening met deze 9 stappen wanneer jij je registreert voor een account bij PayPro, zo ben je gegarandeerd van een snel en efficiënt registratieproces, zodat jij snel kan betalingen kan ontvangen. Heb je vragen over ons registratieproces, dan horen wij het graag, je kan ons bereiken via support@paypro.nl of via telefoon op: 085-40 117 86.

Heb je het antwoord gevonden?