Het is niet moeilijk om het bankrekeningnummer van een consument aan te passen. Dat kan zelfs op twee manieren! Hierbij heeft de 1e optie altijd de voorkeur. Dan doet de consument het namelijk zelf en is de kans op fouten het kleinst.
Optie 1:
Als je consument zijn/haar bankrekeningnummer wil wijzigen, is het het beste om dat direct door de consument te laten doen. Dat kan heel makkelijk via het consumentenscherm waarop de consument de gegevens van de aankoop of het abonnement weer kan opzoeken.
Na de betaling is er een e-mail naar de klant gestuurd waarin een link naar dit scherm staat. Voordat ze bij deze pagina kunnen, moet eerst een autorisatiecode ingevuld worden zodat wij zeker weten dat het de juiste klant is.
Zodra je klant de autorisatiecode heeft ingevuld, komt je klant in het consumentenscherm. Daarna moet je klant de volgende stappen doorlopen:
Stap 1: Klik op IBAN en/of BIC wijzigen
Stap 2: Vul het nieuwe bankrekeningnummer in
Stap 3: Bevestig de vorige stap
Optie 2:
Wil je het bankrekeningnummer van je consument toch zelf wijzigen? Dat kan via je PayPro account. Hiervoor moet je de volgende stappen doorlopen:
Stap 1: Ga naar de website van PayPro
Stap 2: Log in op je account
Stap 3: Ga naar 'Verkopen'
Stap 4: Zoek je verkoop op
Stap 5: Ga naar 'Merchantpagina'
Stap 6: Klik op IBAN en/of BIC wijzigen
Stap 7: Vul het nieuwe bankrekeningnummer in
Stap 8: Bevestig de vorige stap
Contact
Heb je nog meer vragen? Neem contact met ons op via de chat rechtsonder, via support@paypro.nl of 085 - 40 117 86