We willen je graag laten weten dat we onze Dienstverleningsovereenkomst hebben gewijzigd. De wijzigingen zijn van kracht vanaf 01-10-2024 voor al onze huidige en nieuwe klanten. De dienstverleningsovereenkomst op onze website is leidend. Om de wijzigingen duidelijk weer te geven vind je hieronder een korte samenvatting van de belangrijkste wijzigingen.
Artikel C-1 Acceptatie Merchant
Lid 1: PayPro accepteert jouw account pas nadat de identiteit van jou als gebruiker is gecontroleerd en goedgekeurd volgens de wet en het beleid van PayPro.
De huidige leden 2 tot en met 8 worden opnieuw genummerd als leden 3 tot en met 9.
Lid 2 (nieuw): Het doorlopen van het acceptatieproces en het aanleveren van correcte gegevens is noodzakelijk. Gebeurt dit niet, dan dien je nog steeds de afgesproken kosten te betalen.
Onderdeel D – Tegoeden en Uitbetalingen
Artikel D-1 Betalingen
Lid 4 (nieuw): Je dient de status van een betaling te controleren vóór het leveren aan een afnemer van een product of dienst.
Lid 5 (nieuw): Het risico dat PayPro en/of de bewaarinstelling geen betaling heeft ontvangen indien de transactie niet de status ‘betaald’ heeft dan wel een equivalent hiervan, afhankelijk van de betreffende betaalmethode, ligt bij jou als verkoper.
Lid 6 (nieuw): Je geeft expliciet toestemming dat PayPro – en niet jij – de betalingen ontvangt, tenzij anders is afgesproken.
Lid 7 (nieuw): Je bent je bewust van het betalingsrisico bij PayPro en kunt je hiertegen verzekeren.
Artikel D-5 Tarief
De huidige leden 2 tot en met 3 worden opnieuw genummerd als leden 3 tot en met 4.
Lid 2 (nieuw): Het tarief kan maandelijks of jaarlijks zijn, afhankelijk van de keuze die je hebt gemaakt voor een maand- of jaarabonnement bij registratie of op een later moment.
Artikel D-6 Additioneel Tarief
Als PayPro extra werkzaamheden moet uitvoeren door jouw toedoen, kan PayPro hiervoor extra kosten in rekening brengen. Bijvoorbeeld als PayPro moet ingrijpen in de communicatie of een klacht ontvangt van een Acquirer.
Onderdeel E – Divers
Artikel E-1 Duur van de Overeenkomst
Lid 1: De overeenkomst geldt voor onbepaalde tijd. Je kunt de overeenkomst per e-mail of via het dashboard beëindigen, maar je krijgt geen geld terug voor reeds betaalde vergoedingen.
De huidige leden 2 tot en met 6 worden opnieuw genummerd als leden 3 tot en met 7.
Lid 2 (nieuw): Als je een maand- of jaarabonnement hebt, wordt dit stilzwijgend verlengd voor de gekozen periode, tenzij je het abonnement minimaal een maand van tevoren opzegt.
Artikel E-3 Rechten en Verplichtingen
Lid 10 (nieuw): Afhankelijk van de betaalmethode moet je een goed bereikbare klachtenprocedure hebben, bijvoorbeeld via e-mail en telefoon of chat.
Lid 11 (nieuw): Je moet de klachtenprocedure op een duidelijke en vindbare plek beschikbaar maken voor je klanten.
Lid 12 (nieuw): Het is niet toegestaan de dienst te gebruiken voor andere doeleinden dan betalingen van klanten te ontvangen. Het invoeren van testtransacties is bijvoorbeeld niet toegestaan.