Zodra een consument jouw product heeft betaald, stuurt PayPro automatisch namens jou een aankoopbewijs naar de klant. Dit is een overzicht met daarin de datum en moment van betaling, het product, de valuta en de prijs. Dit doen we in het geval dat de klant niet automatisch is doorgestuurd na de betaling. Ook is het aankoopbewijs online terug te vinden op de consumentenpagina.

Hier onder vind je een voorbeeld van een aankoopbewijs zoals PayPro deze automatisch namens jou verstuurd na de aankoop:

Het verschil tussen een factuur en een aankoopbewijs is dat op een factuur algemene wettelijk verplichte gegevens staan zoals de NAW gegevens van zowel leverancier als klant, gegevens over KvK-inschrijving, BTW-nummer, factuurnummer en -datum.

In veel gevallen is het verplicht om een factuur op te maken die wordt geleverd aan andere ondernemers, maar ook rechtspersonen die geen ondernemer zijn. 

PayPro stuurt niet automatisch een factuur naar jouw klanten zodra ze hebben betaald. Wil je dat wel? Dan kan je de module 'Facturatie' aanzetten. We sturen dan een fiscaal correcte factuur naar je klanten, met daarop alle gegevens die wettelijk verplicht zijn. 

Een factuur kan ook dienen als een aankoopbewijs, daarop staat dan dat de betaling inmiddels is voldaan. Maar slechts een aankoopbewijs zoals PayPro die automatisch naar jouw klanten stuurt, is dus geen factuur. Die moet je of zelf maken en versturen, of PayPro's module 'Facturatie' gebruiken. 

Heeft u het antwoord gevonden?