Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wij maken zelf automatisch (op elkaar volgende) factuurnummers voor je aan.
Dit doen we om te voorkomen dat er een gat ontstaat in de nummering, en dat daardoor je boekhouding binnen PayPro niet meer klopt.
Maar hoe moet ik deze samenvoegen met de facturen die ik niet verstuur vanuit PayPro?
Als bedrijf dienen je facturen belastingtechnisch aan een aantal eisen te voldoen. Één van deze eisen is dat je facturen op volgorde genummerd zijn.
De reden hiervoor, is dat je bij een belasting controle duidelijk kan laten zien welke facturen je hebt aangemaakt en zijn verwerkt. Zo kan er geen gat ontstaan in je boekhouding.
In dit geval heb je al een facturen reeks lopen en kan PayPro daar niet ingevoegd worden. Wat nu?
Dat is geen probleem. PayPro creëert een eigen reeks voor je met de facturen die vanuit PayPro opgemaakt worden. Aan het einde van de maand heb je dan 2 reeksen. Één reeks van je "eigen" boekhouding en één reeks vanuit PayPro.
Op deze wijze houd je officieel 2 boekhoudingen bij wat facturen betreft. Je kan nu evengoed je facturen in een reeks laten zien bij een controle, alleen werk je in dit geval met 2 reeksen. Mag dat? Ja, dat mag!
Kijk voor meer informatie over "factuureisen" op de website van de Belastingdienst.