Naar de hoofdinhoud
Hoe integreer ik Google Tag en/of Facebook Pixel

Eenvoudige uitleg over hoe je scripts van Google Tag Manager en/of Facebook Pixel gebruikt.

Meer dan 3 jaar geleden bijgewerkt

Google Tag
Plaats op je producten van PayPro een Google Tag. De Google Tag werkt naadloos met tags van verschillende partijen waardoor je onder andere gemakkelijker inzicht kunt krijgen in de hoeveelheid conversies op je producten. Verder kun je verschillende statistieken van deze producten vervolgens inzien op je Google Analytics account. Lees hieronder hoe je deze Tag installeert op je PayPro account:

  1. Log in op je PayPro account

  2. Scroll naar beneden totdat je het kopje 'Trackers' ziet, en selecteer deze

  3. Plaats hier je Google 'Tag'. Deze kun je vinden via https://tagmanager.google.com/ en wordt 'container-id' genoemd.

    1. Nog geen Tag aangemaakt? Volg dan de stap-voor-stap video van Google zelf.

  4. Klik op 'opslaan'. Google Tag Manager staat direct actief voor al je producten!


Facebook Pixel

Facebook Pixel wordt gebruikt zodat jij meer inzicht krijgt in je gebeurtenissen en de impact van je advertenties. Hiermee kun je dus bijvoorbeeld conversies en dergelijke nauwkeurig bijhouden om zo het maximale uit je investering te halen. Facebook Pixel installeer je op volgende wijze:

  1. Log in op je PayPro account

  2. Scroll naar beneden totdat je het kopje 'Trackers' ziet, en selecteer deze

  3. Plaats hier je 'Facebook Pixel'. Deze kun je vinden via https://www.facebook.com/events_manager2 en wordt 'pixel-id' genoemd. Deze kun je vinden onder 'Gegevensbronnen' in het overzicht van Facebook.

  4. Klik op 'opslaan'. Facebook Pixel staat direct actief voor al je producten!

That's it! Mocht je hulp nodig hebben bij het integreren van één van de twee trackers kun je ten alle tijde ons contacteren via mail (support@paypro.nl), telefoon (085 401 1786) of chat (www.paypro.nl).

Was dit een antwoord op uw vraag?