Registratiehandleiding

We hebben deze handleiding geschreven om het registratieproces voor jou eenvoudig en zo snel mogelijk te laten verlopen. In 7 stappen leggen wij uit welke informatie wij van jou nodig hebben en hoe we deze graag van jou ontvangen, zodat je zo snel mogelijk betalingen kan ontvangen.


Stap 1: Mijn profiel

De eerste stap richting een goedgekeurd account is het navigeren naar de plek waar jij alle vereiste informatie kan aanleveren. Login op je account en ga naar https://www.paypro.nl/mijnaccount of klik rechtsboven op je naam en ga naar ‘Mijn profiel’.


Stap 2: Bedrijfsinformatie

Graag willen wij meer weten over jou én jouw bedrijf. Bij ‘Mijn profiel’ kan je de benodigde informatie invullen. We verzoeken je de velden bij de contactgegevens, business en de bankgegevens in te vullen.

Let bij het invullen specifiek op de onderstaande punten.

  • Btw-nummer: dit begint bijvoorbeeld met NL, BE, DE, ES, IT of anders, afhankelijk van het land van herkomst.;
  • Website: graag zien wij hier de website van jouw bedrijf vermeld, ook als er niet specifiek wordt verkocht via deze website (Heb je geen website, dan is dat geen probleem);
  • Adresgegevens: wij hebben de adresgegevens van jou en jouw bedrijf nodig.

Is jouw bedrijf gevestigd buiten Nederland? Stuur PayPro dan een bericht via support@paypro.nl met het uittreksel van de bedrijfsregistratie (Kamer van koophandel / Kruispuntbank / Chamber of Commerce).

Vul de gegevens aan door op ‘wijzigen’ te klikken en daarna de wijzigingen op te slaan, door op ‘Opslaan’ te klikken.


Stap 3: De overeenkomst

De overeenkomst voor de dienstverlening van PayPro kan je digitaal in jouw account ondertekenen. Je kan het document ondertekenen nadat je alle benodigde bedrijfsinformatie hebt ingevuld, zoals bij Stap 2 vermeld.

Ga naar de pagina https://www.paypro.nl/mijnaccounten scroll volledig naar beneden. Hier heb je de mogelijkheid  de overeenkomst te tekenen. Klik op het rode kader om de overeenkomst te tekenen.

Een nieuw venster met de overeenkomst zal openen. Ter attentie: check zorgvuldig de gegevens en informatie in de overeenkomst. Klik vervolgens op de blauwe pijl om door de overeenkomst heen te scrollen.


Bekijk op pagina twee van de overeenkomst ook of het IBAN goed is overgenomen, klopt dit, scroll dan verder en lees de overeenkomst verder aandachtig door.



Kloppen alle gegevens en ben je akkoord met de overeenkomst? Scroll volledig naar beneden en vul digitaal jouw handtekening in. Klik met je muis in het kader en houd deze vast om de handtekening te zetten. Verzend het document wanneer je klaar bent.  


Stap 4: Upload een geldig ID-bewijs

Wij hebben ter verificatie van jouw identiteit een kopie van jouw geldige ID-bewijs, paspoort of rijbewijs nodig, om zo zeker te weten wie jij bent.

Let bij het uploaden specifiek op de onderstaande punten.

  • BSN-nummer: dient ten alle tijden zichtbaar te zijn;
  • Rijbewijs: upload de voor- en achterkant van jouw rijbewijs;
  • ID-Bewijs: upload de voor- en achterkant van jouw ID-bewijs;
  • Geldigheid: check de geldigheidsdatum van jouw document, een verlopen document kunnen we niet accepteren.

Je kan het document eenvoudig in jouw account uploaden. Login en ga naar https://www.paypro.nl/mijnaccount, scroll vervolgens volledig naar beneden. Hier zal je de knop vinden voor het uploaden van jouw ID-bewijs, rijbewijs, of paspoort. 


Klik op ‘Upload’ en selecteer hier het bestand (.pdf/.jpg/.png) dat jouw geldige ID-bewijs bevat. 



Het bestand wordt daarna automatisch geüpload, je kan simpelweg op het kruisje klikken wanneer het uploaden is gelukt.

Stap 5: UBO-formulier

Op grond van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme dient PayPro ten aanzien van jouw bedrijf vast te stellen welke persoon de uiteindelijk belanghebbende van jouw bedrijf (UBO) is. Hierom willen wij graag weten wie een belang van 25% in jouwbedrijf heeft. Voor meer informatie over het UBO-formulier, klik dan hier.

Graag vragen wij je specifiek op de onderstaande punten te letten.

  • Geboortedatum: hier dient de correcte geboortedatum van de UBO(s) genoteerd te worden;
  • Adres: vul hier het woonadres van de UBO in. 
  • Meerdere UBO’s: jouw bedrijf kan meerdere UBO’s hebben. Heb je een Eenmanszaak, dan heb je over het algemeen één UBO. Is jouw bedrijf een Vennootschap onder Firma (VOF), dan heb je sowieso meer dan één UBO, in de vorm van de vennoten. Weet je dit niet zeker? Check dit dan bij de Kamer van Koophandel. 
  • Geldig ID-bewijs: graag ontvangen wij een geldig ID-bewijs van alle UBO’s van jouw bedrijf.

Je kan het UBO-formulier eenvoudig in jouw PayPro-account aanleveren. Login en ga naar https://www.paypro.nl/mijnaccount, scroll vervolgens volledig naar beneden. Hier zal je de knop vinden voor het aanleveren van het UBO-formulier.

Klik op ‘Ubo formulier invullen’, een nieuw venster wordt geopend. We verzoeken je hier informatie over de UBO aan te leveren. Dit bestaat uit; geslacht, initialen, woon- of privéadres, plaats, postcode, achternaam en geboortedatum.



Is er meer dan één UBO binnen jouw bedrijf, voeg dan met de knop een extra UBO toe. Week je niet zeker wat een UBO is? Klik dan hier.

Scroll na het toevoegen van de UBO's geheel naar beneden. Vul de missende of
onjuiste gegevens aan en klik op 'volgende'.


Het UBO-formulier wordt nu gegenereerd. Kijk het formulier zorgvuldig na en check of de gegenereerde gegevens juist zijnovereenkomen. Klopt dit niet? Neem dan contact met ons op via support@paypro.nl. Als de gegevens juist zijn, klik dan op de blauwe pijl om verder te gaan.


Kloppen alle gegevens en ga je akkoord? Scroll volledig naar beneden en vul digitaal jouw handtekening in. Klik met je muis in het kader en houd deze vast om de handtekening te zetten. Verzend het document wanneer je klaar bent.


Stap 6: Bedrijfsactiviteiten

Graag helpen wij je bij het kiezen van de juiste betalingsservice voor jou en jouw bedrijf. Wil je een webshop-koppeling instellen, gebruikmaken van batch sepa incasso’s, facturen versturen of onze betaalpagina’s gebruiken? Of weet je nog helemaal niet wat je wilt gebruiken en ontvang je graag advies? Stuur ons een bericht over welke service jij wilt gaan gebruiken en met een korte uitleg omtrent jouw bedrijf naar support@paypro.nl, dan sturen wij jou direct meer informatie. 


Stap 7: Website informatie

Maakt jouw bedrijf gebruik van een website? Vermeld deze dan in jouw PayPro-account, het checken van jouw website is namelijk onderdeel van het registratieproces, ook als de verkopen niet direct via deze website verlopen. 

Graag vragen wij je specifiek de onderstaande informatieop jouw website te vermelden.

  • Kvk-nummer;
  • Btw-nummer;
  • Adresgegevens;
  • Handelsnaam;
  • E-mailadres en telefoonnummer of andere contactmogelijkheid.

Heb je geen website? Geen probleem, stuur een bericht naar support@paypro.nl met een korte uitleg over de bedrijfsactiviteiten en de PayPro-services die je wilt gaan gebruiken.

Na het aanleveren van de benodigde documenten beoordelen wij binnen twee werkdagen jouw aanvraag , je ontvangt hierover automatisch bericht per e-mail.

Je kan binnen twee werkdagen na het aanleveren van de benodigde documenten betalingen ontvangen, mits er geen vragen of opmerkingen zijn aan de hand van de aangeleverde documenten. 


Piece of cake!

Houd rekening met de bovenstaande stappen wanneer jij je registreert voor een account bij PayPro, zo ben je gegarandeerd van een snel en efficiënt registratieproces, zodat jij snel kan betalingen kan ontvangen. Heb je vragen over ons registratieproces, dan horen wij het graag, je kan ons bereiken via support@paypro.nlof via telefoon op: 085-40 117 86.

Heeft u het antwoord gevonden?